Met een slimme LinkedInstrategie meer klanten krijgen

Hanneke Andringa Zorgeloos Ondernemen 2

In deze tijd van eindeloos veel marketing kanalen en "personal branding" vind ik LinkedIn een baken van rust. Een ideaal platform om jezelf als deskundige te profileren, om contacten te leggen en te onderhouden. Om klanten te vinden.

Heb jij ook kennis in huis?

Als je veel kennis in huis hebt en die kennis durft in te zetten om je te profileren, dan is LinkedIn voor ook jou een ideaal platform. LinkedIn biedt fantastische mogelijkheden om klanten te vinden en te binden, als je het strategisch inzet. En ik ondersteun je daarbij.

Opgeleid voor LinkedIn?

"Heb je daar ook een opleiding voor gevolgd?", vragen mensen mij weleens. Dat heb ik zeker. Ik ben al vanaf de introductie in Nederland "lid", volgde trainingen, lees veel over LinkedIn en publiceer er tips over, inmiddels bijna 100.

Maar vooral put ik uit mijn studie economie, mijn marketingopleiding en ruime werkervaring als databasemarketeer, marketingmanager en communicatieadviseur. En in mijn opleiding voor coach en businesscoach leerde ik om ondernemers net een stapje buiten hun comfortzone te laten zetten. En ik leerde goede verkoopstrategieën. Die zet ik nu in om mijn klanten te leren om leads te krijgen via LinkedIn, en die leads om te kunnen zitten in klanten.

Waarom een LinkedInstrategie?

LinkedIn is niets meer of minder dan een heel slimme tool om goede marketing en communicatie in te zetten. Een kapstok voor ondernemers met kennis voor "social selling". Om je bij journalisten te profileren. Om klanten heel gericht te volgen en precies te weten wanneer het zin heeft om persoonlijk contact met ze op te nemen.

Om als je met meerdere “concullega’s” werkt, bijvoorbeeld in een maatschap of als frachisenemer, te profiteren van de meerwaarde en je tegelijkertijd als individuele ondernemer te profileren.

De manier waarop je LinkedIn kan inzetten om meer klanten te krijgen voor jouw bedrijf, dat is mijn specialiteit.

In LinkedIn komt alles samen

In LinkedIn komt een heleboel samen van wat mij boeit. Je kennis inzetten als marketinginstrument. Vertrouwen wekken. Netwerken. Samenwerkingspartners vinden. In beweging blijven. 

In mijn vrije tijd ben ik een fanatiek bergwandelaar en bergsporter. In mijn werk doe ik graag hetzelfde; beweging veroorzaken, met kleine stapjes naar een concreet doel werken, nieuwe wegen uitproberen, altijd zoeken naar bewegingsruimte. 

  • LinkedInstrateeg en businesscoach bij Zorgeloos Ondernemen sinds 2015
     
  • Opleidingen: Gecertificeerd Businesscoach bij Bouw een Bloeiend Bedrijf, Professioneel Coach post hbo bij Coachboulevard (Marijke Lingsma), NIMA-B, Economie Landbouwuniversiteit Wageningen 

  • Voorheen marketingmanager en databasemanager bij uitgeefconcern Wolters Kluwer, communicatieadviseur bij onder meer KNVB, Haagse Hogeschool, Trimbos-instituut, ministerie VWS, Humanitas, mediawoordvoering bij koepel Nederlandse provincies
     
  • En altijd actief als vrijwilliger, momenteel bij de Nederlandse Klim- en Bergsportvereniging en namens de Stichting Downsyndroom lid van een klankbordgroep voor het onderzoeksprogramma 'Gewoon Bijzonder' van ZonMW, in opdracht van het ministerie van VWS. 

Klanten over mij

anne wibautAnne Wibaut, onafhankelijk orthopedagoog: "Door de training bij Hanneke kan ik beter balanceren tussen mijn idealisme en een zakelijke benadering van mijn werk. En de schoorsteen moet tenslotte toch roken".

vesnaVesna Zuuring, merkregisseur bij Bouw een Bloeiend Merk: “Wat ik echt een toegevoegde waarde vind is dat Hanneke 'intunet' op jouw business. Voor de een zijn de klanten multinationals, voor een ander de creatieve professionals die structuur nodig hebben om zichzelf als eigen merk online te gaan profileren”.

reinRein Visser, reisadviseur bij Travel Counsellors: “Geen vraag is teveel en ook na de training houdt Hanneke je in de gaten op LinkedIn, om je te enthousiasmeren en meer uit dit social media platform te halen. Ik krijg nu meer respons op mijn posts en blijf beter connected met mijn relaties. En ik heb net een oude schoolgenoot als klant erbij, hij zag mij op LinkedIn”.